måndag 11 juli 2011

Grönt sägs ju vara skönt och jag hoppas att det här setet ska vara just skönt att ha på sig i sommarvärmen!

Jag skrev ju i förra inlägget att jag skulle utmana mig själv och den den här gången var utmaningen att sy i frotté, vilket jag faktiskt aldrig gjort tidigare. Fixa till en ny mössmodell som är tunn och lite baggy samt rita ett mönster på ett linne som sitter bra.

Det återstår att se om jag lyckats, men kläderna är ivägskickade så snart kanske jag har lite bilder att visa upp. Tycker om setet och uggletyget är fantastiskt. Både sött och av superkvalité, vilket ju underlättar en hel del när man syr.

Mönster: Shortsen Bubble stripes hittar du i Ottobre nr 3/2011 övriga mönster egna i storlek ca 62.

Material: Grön frotté från finska Lasten Metsola och ugglorna från Stof2000.

Positivt: Jag måste nämna uggletyget igen. Superfint och jag är så glad att jag har en bit kvar!

Negativt: Det hoppar jag över idag!

Nu tar jag och familjen semester. Vi hörs om några veckor. Ha det bra!

11 kommentarer:

  1. Vilket fint set du gjort. är uggletyget i jersey?
    Ha en bra semester.

    SvaraRadera
  2. Ja, uggletyget är i jersey.

    SvaraRadera
  3. Härligt set! Gillar verkligen tygerna och modellen på shortsen, men det har jag nog sagt förrut:) Ha en underbar semester! Själv jobbar jag veckan ut och är sedan ledig 5v:))

    SvaraRadera
  4. Ännu ett fint set. Lyckos de som får känna dig och få fina kläder. Tyget med ugglorna är fantastiskt. hoppas resan blir toppen.
    Heidi

    SvaraRadera
  5. Så sött!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt set!! Jättesnyggt! Håller med om att uggletyget är såå fint! Har faktiskt inte sett det innan, kul med nytt!

    SvaraRadera
  7. Gröna sköna plagg! Jättefint uggletyg och shortsmönstret en favorit.

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt set. Jag har också lagt vantarna på en meter av de gröna ugglorna och det var kul att se hur fint den gör sin som plagg.

    SvaraRadera
  9. så himla snyggt! uggletyget är fantastiskt!

    SvaraRadera
  10. då jag har världens sämsta minne, svarar jag på din fråga här och nu... :-)
    Jag tror att man kan spraya på de flesta materialen, vi har bland annat prövat både glas, porslin, mässing med mera. Huvudsaken är att det är ordentligt rengjort och torrt! Prova får du se, och isåfall vill jag ju se resultatet här på bloggen ;-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails