tisdag 23 augusti 2011

Stjärnbody


Har sytt ytterligare en body som också ska passa ihop med de röda muddbyxorna från tidigare inlägg. Det här gången i lite starkare färger. Har sett den här tyg- och färg kombinationen tidigare på andra bloggar och tänkt att den ska jag också testa. Är jättenöjd med resultatet och tycker den blev SÅ fin!

Har använt samma bodymönster som ni sett tidigare. Blev så förtjust i knäppningens placering så det blev en till på direkten. Har även klippt till en tröja i samma modell som ligger och väntar på att bli ihopsydd.

Tyget kommer från JNYdesign och har faktiskt redan varit ett plagg. En tunika som H växt ur, man kan alltså säga att jag använt mig av återbruk denna gång!

Mönster: Bodymönster i storlek 62 med ursprung från Ottobre nr 4/2011.

Material: Turkosa stjärnor från JNYdesign samt röd trikå från stof2000.

Positivt: Älskar kombinationen rött och turkost, får hoppas att föräldrarna också gör det!

Sen var det trevligt att bläddra i nya S&S katalogen. De fanns den del som föll mig i smaken och som tur är får jag ju snart beställa tyg igen!

6 kommentarer:

  1. Hur snyggt som helst!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  2. Snygg färgkombo och riktigt fin modell på bodyn! Har du gjort några egna ändringar i mönstret eller funkar Ottobres modell rakt av?

    SvaraRadera
  3. Så snygg body! Gillar knäppningen och färgkombon är ju hur snygg som helst!

    SvaraRadera
  4. Hej Jennie!
    Var visst lite otydlig, mönstret har sitt ursprung från en tröja med denna knäppning ur senaste nummret av Ottobre. Bodyns mönster har jag konstruerat själv tidigare. Jag ritade alltså bara in knäppningen på redan befintligt bodymönster. Det fungerade perfekt!

    SvaraRadera
  5. Å vilket trevligt litet set! Blir sugen på att testa det där roliga sprundet!

    SvaraRadera
  6. Tjusigt set! Knäppningen är verkligen pricket över i!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails