fredag 19 augusti 2011

Body och muddbyxa

Inga häftiga tygkombinationer här inte! Endast rött och vitt i all sin enkelhet.


Set i storlek 62 konstruerat efter N:s mått (kortare och lite knubbigare än bvc´s "normalkurva"?!?). Både bodyn och byxorna är nya modeller för mig men jag erkänner att jag blev starkt inspirerad av två modeller ur senaste Ottobre.


Det nya med muddbyxan är att den har sömmar i sidan och är lite snävare, mindre vidd i benen, än mina vanliga muddbyxor. Skillnaden från Ottobres mönster är att jag ritade om byxan upptill för att den förhoppningsvis ska passa N bättre. Ska bli kul att se hur dom ser ut på!


På bodyn ritade jag in knäppning i ena axelsömmen. Nytt för mig och just därför ville jag utmana mig själv genom att testa det.


En annan utmaning som börjar bli ganska jobbig är att jag har köpstopp på tyg. Har haft det sen i maj och tanken är att jag ska härda ut hela augusti. Känns skönt att det inte är så lång tid kvar nu när alla fina höst tyger börjar dyka upp.


Hur det har gått? Ganska bra... har bara köpt muddtyg(kan ha förträngt något litet inköp) under hela denna lååånga tid och då bara för att kunna sy av de metervaror jag redan haft hemma. Känner mig oerhört stolt över mig själv!


Mönster: Egna storlek 62


Material: Jersey "Husvagnssemester"(tror jag det heter) från Jnydesign och röd jersey från stof2000.


Positivt: Imorgon hämtar jag hem symaskinerna igen. Ha, vad skönt det ska bli att kunna sy igen!


Negativt: Att jag fortfarande inte har kommit på någon teknik som funkar bra när jag ska slå i mina tryckknappar. Får kämpa på med den biten!


4 kommentarer:

  1. Vilket fin set, och jag gillar verkligen rött på pojkar...! Angående sprejfärgen så diskar jag bara sakerna lite lätt och ser till att inget klister finns kvar från ex. gamla prislappar. Så kör igång bara, det är superkul!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det enkla det bästa! Och resultatet blev ju kanon.

    SvaraRadera
  3. Jättefint set, och knäppningen på bodyn var en fin detalj. Du har klarat dina utmaningar bra tycker jag också, men visst är det spännande med höstnyheter!

    SvaraRadera
  4. Underbart söta! Önskar dig en fin lördag. Kram Johanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails