onsdag 12 januari 2011

Full fart på symaskinerna igen!



Ja, här har det varit glest mellan inläggen den sista tiden. Jag har inte sytt ett stygn sen sist, bara vilat och umgåtts med familjen. En välbehövlig paus men nu är jag åter igen full av inspiration och sylust!!!

Först ut detta år är en klänning med mycket vårkänning! Nu är i alla fall jag sugen på ljusa, klara färger igen! Jag vet att det snöar för full ute just nu, men det spelar ingen roll för här inne har jag skapat lite vårkänsla åt mig själv!

Jag fyllde på med ny inspiration genom att jag låta mig bländas av Retrostuffs otroliga klänningar. Det är så fantastiskt kul att gå in på hennes fina blogg och titta på olika modeller och skärningar, tyger och mönster. För visst är det så att det finns några sybloggare som inspirerar lite extra. Retrostuff är definitivt en sådan för mig! Titta in där om du inte redan har besökt hennes blogg!

Mönster: Elisabeth Gynthers härliga mönster på klänning i storlek 3-4 år med egna ändringar.

Material: Blandade tyger som fanns hemma för stunden. Spets från Panduro. Pärlemorknappar från lokal tygaffär.

Plus: Det här modellen har jag sytt flera gånger men jag blir alltid lika förundrad över hur många olika varianter man kan få ut av samma mönster! Det finns inget stopp på vad man kan göra av det här mönstret!

Minus: Jag hade inga problem med sömnaden, men ser nu på bilderna att den ena fickan kom snett. Får se om jag orkar sprätta eller inte!

Sen vill jag avsluta med att önska alla en god fortsättning på 2011!

14 kommentarer:

  1. Vilken underbar vårig klänning! Håller tummarna att den lockar fram våren NU! :-)

    SvaraRadera
  2. Så härligt vårig klänning! Känns perfekt med lite vårkänslor mitt i vinter kylan och snön. Håller med om att Retrostuff syr mycket fint i mängder av härliga tygkombinationer.

    SvaraRadera
  3. Helt fantastisk klänning! Jag längtar också efter våren, hoppas det blir lite bättre väder nu...

    SvaraRadera
  4. klänningen är underbart härlig, och vad många fina detaljer du har fått till...! En klänning man blir glad av!

    SvaraRadera
  5. Härligt färgglad klänning! Jättefin!

    SvaraRadera
  6. Wow, mycket härlig klänning!

    SvaraRadera
  7. Så fantastisk fin! Jag blir glad av att se på den!

    SvaraRadera
  8. Superhärlig klänning, tack för förmedlade vårkänslor! =)

    SvaraRadera
  9. Vem längtar inte efter våren!! Inte blev den mindre då du visar en så färgsprakande vår karamell!! Jätte fin!!

    SvaraRadera
  10. Välkommen tillbaka. Har skanat din blogg under julen.
    Toppen att du tar in våren med den här fina klänningen. Fortsätt så och ge inspirtation.

    SvaraRadera
  11. Klänningen är jättefin. Känns väldigt vårig och glad.

    SvaraRadera
  12. Vilken vitaminkick! En sprakande glad klänning. Välsydd som alltid. Hade inte noterat fickan om du inte sagt något! Kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  13. Vilken fantastisk klänning! Fin tygkombo och snygg modell!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails