fredag 14 januari 2011

Näsduksfodral



Blev återigen lockad att sy efter att ha tittat runt bland era bloggar. Denna gång var det Kokalal som inspirerade mig. När jag så hennes fina samling av näsduksfodral var jag bara tvungen att sätta igång och producera själv. Åtta stycken blev det till slut. Och svårt var det att sluta sy dom kan jag meddela. Det här är de första näsduksfodral jag syr och det var verkligen kul sömnad.

Snabbt, lätt och fullt av variations möjligheter. Det är en bra kombination när man inte orkar med större projekt! Kokalal tipsade dessutom om var man finner en bra arbetsbeskrivning. Klicka här så kommer du dit!

Sen har jag också fyllt på med nya tyger. Jag är förtjust i dom allihop men favoriten är kanske retroringarna i gult. Wow, vad fint det tyget är! Babuskatyget är inte tokigt det heller.

Måste också berömma Timote för bra service och otroligt snabb leverans av de tyger jag beställt av henne.

Trevlig helg på er!

5 kommentarer:

  1. fina näsduksfodral i härliga våriga färger, och vad bra dina rosa namnlappar passade till...! Har också funderat på att skaffa någon mer färg, har du mer än svart och rosa? Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har svarta och rosa namnlappar. Gillar de svart bäst och har inte använt de rosa förrens nu, då de svart nästan är slut. De rosa har en annan kvalité, är lite glatta och tunnare.Gillar dom inte riktigt.

    Funderar på att beställa nya från worldwidelabel.net. Inte helt enkelt, men jag är bra sugen. Skissar lite på ny idé.

    SvaraRadera
  3. Fantastiska tyger. Måste nog leta bland mina alster om jag också har mer våriga tyger. Toppen.

    SvaraRadera
  4. Härligt och färgglatt! Och visst är det kul sömnad?!

    SvaraRadera
  5. Så himla läckra! Jag kan verkligen rekommendera WWL, de är kanon.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails