torsdag 7 juli 2011

Body och muddbyxa

Här kommer ytterligare ett bebisset till lilla N. Det blev ett trevligt återseende när jag bestämde mig för att plocka fram molntyget igen. (Har bestämt mig för att ha köpstopp på tyg fram till augusti så det är bara att gilla det jag har hemma). Molntyget är och har alltid varit en favorit så den här gången var det inga problem!


Det är jättekul att sy bebiskläder men för att det inte ska gå för fort och för att plaggen inte ska bli för lika har jag bestämt mig för att utmana mig själv ett tag framöver och prova något nytt på varje plagg/set.


Testade tex att sy in namnlappen i midjemudden på byxan och känner att det var en bra placering. Där kommer den hamna fler gånger!


På bodyn sydde jag för första gången ett sprund. För att få till sprundet kollade jag in Kokalals superbra beskrivning. Bara att följa och vips har man ett fint sprund! Har alltid tyckt det sett så avancerat ut med sprund men den här varianten var lätt och jättekul att sy!

Mönster: Egna uppdaterade till storlek 62.

Material: Molntyg från Jnydesign och trikå med "jeanslook" från Ohlssons tyger.

Positivt: Det finns mycket att jubla över just nu. Jag tycker setet blev fint , jag har fixat till ett bra bodymönster, värmen har kommit tillbaks och snart ska vi åka i väg på semester! Ja, lista kan göras lång och det är väl underbart!

Negativt: Inget!

8 kommentarer:

  1. Ja molnen är verkligen fina, och det blev supersnygt med sprundet, knapparna och lappens placering. Ett fint set till någon liten. Kul att se och få följa dina små utmaningar. Jag försöker också testa nya saker mellan varven, det är kul!

    SvaraRadera
  2. Ah, smart ställe för namnlapp! Det får jag allt försöka prova någon gång.

    SvaraRadera
  3. Har tänkt jag ska ge mig på att sy någon body framöver men jag bävar lite det! Ska försöka anamma din filosofi om att pröva ngt nytt varje gång! Jättefint set!

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev med marinblått till de gula molnen. Tror inte jag sett den kombon innan.
    ...och vad vore väl sömnaden utan utmaningar...?

    SvaraRadera
  5. gillar också kombinationen gul+marin. Måste vara roligt att ha en liten att sy till igen, hur blev min stor så fort? :-)

    SvaraRadera
  6. Hur snyggt som helst!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  7. Snyggt och proffsigt gjorda. Vad du är duktig.
    Heidi

    SvaraRadera
  8. Vilket superfint set! Å visst är sprundet smidigt, risken för min del är att det blir bara den lösningen framöver :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails