tisdag 5 juli 2011

Tröja med matchande mössa

Hade en liten bit kvar av det härliga tyget GLADA ELEFANTER och det räckte precis till två små plagg. Tröjan är sydd efter mönster ur Ottobre och som vanligt skippade jag sömnsmåner.

Fick för mig att testa en av symaskinens dekorationssömmar när jag fållade (har sett det med lyckat resultat hos bla JUMEL). Blev ganska nöjd och känner att jag vill experimentera mer med dessa sömmar som jag annars aldrig använder mig av!

Mönster: Tröjan White rabbit Ottobre 1/2011 storlek 62. Mössan är ett standard mönster jag hittat någonstans på nätet.

Material: Glada elefanter från Znokdesign samt svart mudd från SoS.

Positivt: Tyget som har så fina färger i sig!

Negativt: Är lite små irriterad på mina symaskiner. Dom uppför sig lite trist just nu, kanske är det dags att lämna in dom på service! (eller så beror det på trötta mig!?!)

4 kommentarer:

  1. De där elefanterna är alltid lika söta:) Lyckliga den bebis som får de fina kläderna. Vilket super fint lapptäcke också i tidigare inlägg. Kul att jag inspierat dig att testa dekorsöm, ser fint ut tycker jag!

    SvaraRadera
  2. såå fina...! Gillar det svarta som bryter av snyggt mot det färgglada!

    SvaraRadera
  3. De glada elefanterna är så söta, här i en lagom frisk, lagom cool mix med det svarta till. Ett fin, fint set!

    SvaraRadera
  4. Åh så sött! Snyggt med det svarta som kontrasterar till. Javisst blir man smått tokig på ottobres storlekar...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails