tisdag 14 juni 2011

Lapptäcke








Jag har sett så många fina lapptäcken på sybloggar och nu har även jag sytt ett!
Jag har sytt lapptäcken tidigare men det var för riktigt, riktigt länge sen. Så länge sen att jag alldeles glömt bort hur kul det här är!

Det här täcket mäter 67x80 cm färdigt mått och varje ruta är från början 9x9 cm. Jag har använt mig av spillbitar men det har även smugit sig in en del nya tyger. Baksidan fodrade jag med en mjuk limegrön flecce från SoS.

Jag blev jättenöjd med resultatet och får säga tack till H som har varit med och bestämt lapparnas placering. Vi hade riktigt roligt när vi höll på och plockade runt på lapparna tills vi blev nöjda! Hoppas nu bara att motagaren blir lika nöjd som vi.

Material: Spillbitar samt nya bomullstyger från Stof2000. Tunn flecce från Stoff och stil.

Positivt: Jag gick verkligen igång på lapptäcken. Känns som om det kan bli många fler....

Negativt: Blogger funkar fortfarande inte helt som det ska. Nu har jag främst problem när jag fixar med mina inlägg. Det är mycket som krånglar men till slut går det!

5 kommentarer:

  1. Helt F A N T A S T I S K T!! Så färgglatt och fint!

    SvaraRadera
  2. En riktig färgbomb, hur läckert som helst, bra samarbete där!

    SvaraRadera
  3. Underbart,annorlunda färgställning!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt fint! Så härliga färger och snyggt med de olika elefanttygerna - bland de finaste jag sett!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails