fredag 17 juni 2011

Body och muddbyxa

Fick för mig att jag skulle konstruerat nya mönster på kuvertbody och muddbyxa i storlek 56. De mönster jag använt tidigare kommer från Ottobre och de har visat sig att plaggen bli alldeles för stora. Både på längden och brädden. Blev jättebesviken när jag sist lämnade över lite kläder och insåg det. Därför beslöt jag mig för att lägga lite tid på att konstruera nya.

Jag utgick ifrån de gamla mönstren samt några sparade plagg efter H. Hoppas, hoppas nu bara att dom här små plaggen har bättre passform än de tidigare. Svaret får jag i nästa vecka när jag ska träffa lilla N igen!

Material: Samtliga tyger kommer från Jofotex.

Positivt: Landskapstyget som jag tycker är så fint på små barn. Jag har väntat länge på att få någon att sy till av detta tyg.

Negativt: Det är väl att jag fortfarande drar mig för att använda prymtången. Inte min favorit pryl direkt!

5 kommentarer:

  1. Supergulligt set!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  2. Ett kanonfint set. Gillar tygerna och modellen ser lovande ut!

    SvaraRadera
  3. Härliga tyger! Hoppas att de ska passa bättre.

    SvaraRadera
  4. Ja, Ottobres mönster är ju helt klart stora. Liksom många andra i böcker och tidningar. Det verkar som om de använder kläderna tvärtom våra storlekar. Alltså att man har storlek 56 framtill man är 62 cm.

    Den tråkiga effekten blir ju att mönsterna oftast börjar på 62 i verkligheten.

    Landskapstyget med blått är verkligen en av mina favoritkombinationer. Sonen har en sådan t-shirt och snart blir det nog ett kit liknande ditt.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails