tisdag 8 februari 2011

Nytt överdrag till "fladdermusen"

Idag har jag varit hemma med ett febrigt barn som sov större delen av dagen. Under dessa sovstunder tog jag tag i ett projekt som jag dragit på i flera år!

"Fladdermusen" har jag köpt på second hand men tyvärr fanns inte överdraget kvar. Dags alltså att försöka konstruera ett själv!

I ärlighetens namn var det ganska "meckigt" och jag fick sy flera "prototyper" innan det blev bra!

Stolen ska stå i dotterns rum och nu får vi se hur praktiskt stolen egentligen är? Vad tror ni?

Är lite fundersam över just det, men jag gillar dess spännande form!

14 kommentarer:

  1. Så himla cool! Snyggt jobbat :D

    SvaraRadera
  2. Döläckert! Pryder sin plats verkligen!

    SvaraRadera
  3. vilken roli idé...! Den blev verkligen jättefin, hoppas att den kommer till användning med.

    SvaraRadera
  4. Det blev ju jättesnyggt! Jag har sett det där underbara tyget förut. Vart kommer det ifrån?

    SvaraRadera
  5. Den blir nog en favorit att sitta i lite hur som helst. Bra jobbat att sy utan mönster att gå efter.
    Häftigt tyg.

    SvaraRadera
  6. Hej Carro!

    Tyget kommer från Almedahls och heter (tror jag) kombattanterna. Slott, riddare och prinsessor tilltalar fortfarande min nio åriga dotter och det är det fullt av på tyget!

    SvaraRadera
  7. wow, vad läckert det blev.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  8. Åh, så läckert! Så himla fint tyg.

    SvaraRadera
  9. Du verkar ha lyckats mycket bra med formen på tyget nu, och läckert tyg blev det!

    SvaraRadera
  10. Imponerande projekt och fantastiskt tyg!

    SvaraRadera
  11. Hur läckert som helst! Och superfint tyg dessutom.

    SvaraRadera
  12. Verkligen läcker och cool! Underbart tyg! Ett pilligt projekt kan jag tänka mig... :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails