söndag 6 februari 2011

Vårfin i ränder!


Den här T-shirten är sydd efter mönster från senaste Ottobre. Jag måste säga att jag gillar både modellen och tyget som kommer ifrån JNYdesign. Snygg kombination! Så klassiskt och fräscht att även jag skulle kunna tänka mig att en sådan topp i vår.

Dock gjorde jag en ändring. I tidningen låter de halsringningens yttre kant vara fransig, något jag inte är så förtjust i. Därför sydde jag infodringen som vanligt, alltså vände över den och stickade fast den från rätsidan.

En snygg detalj, tycker jag, är rynket i raglansömmarna fram och bak. Lättsytt och effektfullt! Rynket bidrar också till att ge tröjan fin passform.

Mönster: Frenchie stripes, Ottobre 1/2011. Storlek 140 utan sömnsmåner i sidorna.

Material: Jersey från JNYdesign.

Plus: Det underbara vädret vi har här i Stockholm idag. Har varit ute på en flera timmar lång promenad och njutit av solen!

Minus: Sömnaden flöt på så bra att jag inte kan komma på något.

15 kommentarer:

  1. Supersnygg! Jag gillar också rynket, det blir lite extra och fin detalj.

    SvaraRadera
  2. å, vad härligt vårigt! Visst längtar man...!

    SvaraRadera
  3. Den har jag också kikat på och nu blir jag verkligen sugen på att sy en sån till dottern. Kanske jag tom ska använda mitt röd vit randiga Jny tyg?!:)) Din blev iallafall jättesnygg! Så avis jag blir på vårvädret du talar om. När jag var i Sthlm i början på veckan kändes det inte som om det var mycket till vår och här har snön vräkt ner hela dagen och nu är det -18. Brr!!!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin! Härliga tyger också!

    SvaraRadera
  5. Super fint och vår fräscht.
    Rynkningen var lite pricken över i:et.
    Vad du är duktig.

    SvaraRadera
  6. Så fin! En sådan skulle jag också vilja ha :-).

    SvaraRadera
  7. Vårigt och fint! Verkligen snygg modell. Och fint sytt!

    SvaraRadera
  8. Det mönstret måste jag prova!
    Hur tror du det blir med en muddremsa i halslinningen, skulle det funka!/Åsa

    SvaraRadera
  9. Hej Åsa!

    Visst tror jag det skulle funka, var inne på den idéen själv ett tag, men hade då redan klippt ut en infodring. Tycker absolut du ska prova!

    SvaraRadera
  10. Väldigt fin modell och jag gillar tyget! Passar bra när det småningom blir vår....

    SvaraRadera
  11. Åhh , har inte sett att nån sytt i just det där tyget från JNY. Alla verkar välja det då färgen tar över det vita än tvärt om. Kul att se nån som även syr till de störra barnen. Och detta tyg passar ju verkligen bra till det. Nu vart jag sugen på en bit...

    SvaraRadera
  12. Verkligen supersnygg! Synd att man inte kan ha barnstorlekar själv...

    SvaraRadera
  13. jättesnygg! verkligen jättesnygg!

    SvaraRadera
  14. Sååå fräscht. Gillar modellen och tyget passar verkligen. Vill också ha!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails