onsdag 2 februari 2011

Tröja med applikation



Idag har jag knåpat ihop en tröja till H. Mönstret är mitt eget som jag uppdaterat lite med nya skärningar. Kanske gick jag lite för långt när jag även satte dit en applikation.

Kollade runt bland tyska sybloggare och vart inspirerad. Alla som varit där vet att dom är mycket förtjusta i att dekorera sina plagg, det kan liksom aldrig bli för mycket för dom! Med deras mått är nog min variant ganska lam.

Mönster: Eget i storlek 134

Material: Interlock från Stof2000.

Positivt: Mest nöjd är jag med skärningarna och att tröjan blev lite annorlunda än dom jag sytt tidigare.

Negativt: Funderar på om tröjan inte hade varit snyggare utan applikationen. H är nöjd men jag är fortfarande tveksam....

9 kommentarer:

  1. Kul! Tycker inte alls det blev för mycket med applikationen!

    SvaraRadera
  2. Tycker den blev jättefin, gillar skärningen.

    SvaraRadera
  3. Ursnygg! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  4. Läcker! Tycker inte heller att det blev för mycket med applikationen och modellen är ju super snygg. Måste fråga dig hur du syr ärmslut och halskant, ser inte riktigt ut som "vanlig" bandkanting?

    SvaraRadera
  5. Jag skär en lång remsa som är ca 4cm bred, viker den dubbel med rätsidan ut. Overlockar fast remsan på ärmens eller halsens rätsida, viker ut/upp och syr sen ner och fixerar remsan med tvillingnål från rätsidan. Klart! (Jag pressar en hel del också mellan alla moment)

    SvaraRadera
  6. Verkligen snygg! Jag gillar stjärnan. Tycker inte det blev för mycket. Binder snarare ihop det hela.

    SvaraRadera
  7. Jättefint skuren modell, känns nytänkande. Applikationen fångar upp tyget i ärmarna på ett fint sätt tycker jag, jätteläckert resultat :-)

    SvaraRadera
  8. Håller med alla andra. Det blev pricken över i:et med stjärnan.
    Undrar lite hur mycket din dotter har i sin garderob egentligen? Måste vara ganska fullt och färgrikt. En garderob man blir glad av. Min är bara svart och grå.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails