torsdag 22 september 2011

Body med krage




Byxorna är mörkare och mer i ton med bodyn i verkligheten



Ytterligare en krage sydd. Fick för mig att det nog skulle vara bra att sy en krage till när minnet av den andra fortfarande var ganska färskt. Det visade sig vara bra tänkt att repetera för den här gången gick det minsann inte lika smidigt. Jag kom visserligen ihåg hur jag skulle göra, men sömmarna blev inte snygga. Det slutade faktiskt med att jag tillsist sydde fast överkragen för hand. Mycket bättre!

Det är nog det som är kruxet med krage, att få till en snygg söm där man fixerar överkragen i bodyn. Det finns säkert en massa tips på hur man kan göra, men det känns som tur spelar in också!

Annars är jag himla nöjd med bodyn. Gillar färg och tyg kombon jättemycket. Det blev riktigt bra med marinblått och den pigga gröna muddväven. Tillsammans med de blåa muddbyxorna av bomullschambrey blev det här ett fint set.

Mönster: När jag ritade bodyn utgick jag från tröjan Parsa Ottobre 1/2010. Byxorna är eget. Båda i storlek 74.

Material: Stjärntyg och Bomullschambrey i mörk marin från SoS. Mudd från tygverket på söder i Stockholm.

8 kommentarer:

  1. Snyggt och välsytt som alltid!

    SvaraRadera
  2. Hur cool som helst!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. Bara såå snyggt! Gillar verkligen färgkombinationen!

    SvaraRadera
  4. Cool body m snygga detaljer och byxorna klassiskt fina!

    SvaraRadera
  5. Har tittat runt på din blogg och sett många fina saker. Kul!

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Gillar allt; färgkombinationerna, stjärntyget och kragen :)

    SvaraRadera
  7. Klockrent! Vilken snygg body! Ser verkligen superproffsigt ut med krage och sprund å byxorn matchar snyggt. 10 poäng helt enkelt!

    SvaraRadera
  8. Jag är så himla imponerad av dina kragar. Mästerligt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails