tisdag 4 maj 2010

Linne och kjol i bomull!





Nu har vi bokar vår semesterresa. Härligt! Det bär av till Portugal och då hoppas jag att det här settet ska komma väl till pass!

Båda plaggen är sydda i tunn, mjuk bomull som känns superskönt. Linnet har knytband och är avskuret med lite rynkeffekt. (Jag funderar på att korta av linnet lite så man ser mer av kjolen, ska bara få ok från dottern). Mönstret är från SoS och det har jag använt tidigare i olika former. Måste erkänna att mönsterpassningen är sådär men jag tycker inte att det gör så mycket. Prickarna är små och sitter så tätt att det är svårt att se om man inte kollar just efter det.

Kjolen är klockad och har linning med dragkjedja bak. Modellen finns med i Ottobre vår 1/2010 och har fått namnet Garden flower. En enkel men söt modell som var lätt att sy! Jag tog en storlek mindre än dottern drar och då sitter den bra.

Från början använde jag inte det prickiga tyget i linnet utan ett småblommigt grönt. Tänkte det skulle vara snyggt med kontrasten orange/grönt men just i detta fall blev det inte så. Som det är nu tycker jag att settet är fint men att det fattas något! Tror jag ska sätta dit någon form av utsmyckning upptill, kanske en tygblomma? Jag ska se vad jag kan få till!

Mönster: Linne SoS nr 63011, kjol Ottobre design nr 1/2010

Material: Bomullstyg med tryckta elefanter från http://www.stoffochstil.se/ samt prickig bomull från Ohlssons tyger.

Slutligen: Återkommer med ny bild när blomman, eller vad det blir, sitter där!

2 kommentarer:

  1. Fint set! Hade varit kul att se en livebild:) Har själv en liten bit av det orange elefanttyget liggande, vi får se vad det blir av det...

    SvaraRadera
  2. Snyggt men som du säger, en liten blomma eller något i det prickiga upptill kan vara pricken över iet, fniss.
    Örebroaren

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails